Animatie als creatieve uiting

creatief denken

Getalenteerde mensen. Refreshing! Daarom een ‘quick hurray’ voor Jessie Berkeveld. April dit jaar ging ik aan de slag voor Philips Lighting. Ik kwam er al snel achter dat er veelal gewerkt werd met grote, bekende reclamebureaus uit de Randstad. Ik dacht maar een ding: uitdaging! Want, wetende hoe het is om zelf te ondernemen en niet woonachtig te zijn in het westen (Gelderland en Noord-Brabant) leek het me geweldig om jonge ontwerpers buiten de Randstad een kans te geven te werken voor een mega bedrijf zoals Philips. Je komt er immers niet zomaar binnen.

Maar, waar een wil is, is een weg. En mijn weg is er zo eentje.

Ik ontmoette Jessie in Breda (vanwege de toffe werkplek die zij en fotograaf Christel Ooms delen). Ze toonde haar animatiewerk en ik werd onmiddellijk verliefd op de freshness en speelsheid van haar werk. Daarom gaf ik haar de opdracht een uitnodiging te animeren voor een Philips business evenement. En zoals ik zelf ook het liefste werk: ik gaf haar carte blanche. Tuurlijk, wat beeldmateriaal, brainstorms en belletjes, maar voor de rest: doe vooral wat goed voelt! Nou… she nailed it.

Ik word nog steeds vrolijk van het resultaat. En, niet geheel onbelangrijk, Philips was blij verrast en enthousiast met deze ‘out of the box’ uitnodiging voor hun relaties.

Illuminesca 2014 Philips from Jessie Berkeveld on Vimeo.

Comments (6):

  1. Jessie

    13/11/2014 at 12:30

    Superlief Didie! Leuk geschreven en nogmaals bedankt voor dit topproject!

    Beantwoorden
  2. nathalie

    07/11/2014 at 22:13

    Heel gaaf! Haar ga ik onthouden….

    Beantwoorden
    • Didie

      08/11/2014 at 07:59

      Ja, en ook prettig om mee samen te werken. Soms zitten de toppers zo bij je om de hoek 🙂

      Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *