Animatie voor een mode event

animatie voor mode event

Hoe nodig je mensen uit voor een mode event? Ze hebben de papieren kaarten nu wel gezien en ook de emails zijn saai. En dan zijn er ook nog de corporate richtlijnen waardoor iedere creativiteit een uitdaging wordt. Voor mij geen opdracht te gek. Daarom nam ik het initiatief om bij Philips een nieuwe manier van uitnodigen te introduceren: met een animatie.

Samen met animator Jessie ging ik aan de tekentafel zitten.

De uitnodiging moest een echte teaser worden voor een Philips mode evenement dat zowel fashion als food te bieden had. Verder waren er weinig restricties, althans, die had ik mezelf in elk geval niet opgelegd: eerst vrij denken en alles uit de kast halen om later mogelijk wat concessies te moeten doen. Zo werk ik meestal. Immers, als je alleen maar werkt vanuit wat je allemaal hebt gedaan, krijg je ook steeds hetzelfde resultaat.

Verzamel alle nieuwe ideeën en ga het dan samenbrengen tot een nieuw project.

Zonder Philips al te veel in te lichten, anders zou het idee mogelijk al sneuvelen in de voorbereiding, maakten Jessie en ik achter de schermen een geweldige animatie. Het zou vast en zeker verrassend en vernieuwend zijn voor het Philips team, maar met een beetje lef zouden we daar wel uitkomen.

En… de animatie werd met een grote glimlach ontvangen.

De respons zowel bij Philips als bij de mensen die werden uitgenodigd was positief. Iedereen was verrast door het gebruik van deze communicatievorm en enthousiast over de inhoud ervan. Daarom houd ik zo van mijn communicatievak. Verrassen, verleiden en gewoon een beetje lef hebben.