Maak online impact met jouw unieke boodschap

online impact met inspiratieplatform
Online impact met inspiratieplatform Didie Memo

Jouw organisatie heeft een verhaal te vertellen dat ertoe doet.

Geef je verhaal aandacht en maak online impact op Didie Memo. Dit sterk groeiende platform laat mensen inzien hoe zij betekenis kunnen geven aan hun leven en dat van anderen. Hier ontdekken mensen dat betekenisvol leven het vertrekpunt is voor een samenleving in balans: het individu, de sociale omgeving en onze maatschappij.

Wat betekent het platform Didie Memo voor jouw bedrijf?

Op Didie.nl krijgt jouw verhaal de inhoud en vorm die het verdient: door erover te laten schrijven vanuit oprechte waardering voor jouw droom. Betekenisvol creëren noem ik het, en daarvoor zet ik mij iedere dag honderd procent in. Ik koester alles wat onze wereld bijzonder maakt. Dus ook de verhalen die jouw organisatie online te vertellen heeft. De mensen wachten op jouw product. Samen creëren we online impact, een beleving die raakt! Het kost je weinig tijd en levert je maximaal effect op.

Hoe gaan we online aandacht geven aan jouw organisatie op Didie.nl?

Ik werk altijd volgens mijn unieke storytelling methode. In de afgelopen jaren heb ik deze verfijnd tot een Online Content Flow die authentiek en effectief is.

De 10 stappen methode:

Stap 1 – Research Content: Ik verzamel alle informatie over jouw organisatie die ik nodig heb om te voelen waar de essentie van de boodschap zit. Dit bestaat uit een combinatie van deskresearch, veldonderzoek, persoonlijke vragen en andere bronnen die ik nodig heb om een beeld te vormen bij een verhaal waar ik persoonlijk achter sta én dat aansluit bij jouw boodschap.

Stap 2 – Research Communicatie: Ik inventariseer de online kanalen en digitale middelen die jouw organisatie momenteel inzet. Indien je hier nog geen gebruik van maakt, bekijk ik andere, offline middelen. Ik beoordeel alle kanalen op inhoud, vormgeving en effectiviteit.

Stap 3 – Concept verhaallijn: Aan de hand van alle informatie die ik in stap 1 en 2 heb verzameld werk ik aan een concept verhaallijn. Ik zet de structuur op voor het verhaal en de media die ik erbij wil gebruiken variërend van foto’s, illustraties en/of video.

Stap 4 – Persoonlijke invalshoek: Ik schrijf uitsluitend artikelen over mensen, organisaties en activiteiten waar ik in geloof. Daarom zijn we deze samenwerking ook aangegaan. Vanuit het concept verwerk ik mijn persoonlijke invalshoek in de verhaallijn. Wat is de meerwaarde van dit verhaal voor mijzelf en daarna, wat voegt het toe aan de wereld van de lezer? Welk probleem lost dit op?

Stap 5 – Schrijven Artikel: Na de eerste vier stappen schrijf ik het volledige artikel aan de hand van de research, concept, structuur, media en persoonlijke invalshoek. Dit is het moment waarop de boodschap van jouw organisatie, mijn oprechte bevlogenheid en de behoefte van de community samenkomen.

Stap 6 – Edit Media: Afhankelijk van de beschikbare en gekozen media voeg ik de beelden toe aan het verhaal voor maximale online impact. Dit kan bestaand materiaal zijn, nieuwe media of een andere oplossing om het artikel compleet te maken.

Stap 7 – Analyse Premium SEO: Het volledige artikel krijgt een uitgebreide check op seo. De impact van het artikel op Didie Memo wordt hierdoor geoptimaliseerd voor zoekmachines. Door deze premium content bouwt je onderneming aan structurele waarde via Google en andere zoekmachines.

Stap 8 – Optimaliseren Reach: Na publicatie op Didie Memo wordt het bereik van je artikel uitgebouwd. Het verhaal wordt op verschillende tijdstippen, via diverse online netwerken en met gevarieerd gebruik van de media gedeeld. Gedurende een vaste periode is jouw boodschap prominent aanwezig in relevante communities.

Stap 9 – Engagement: Behalve het uitbouwen van bereik, zorg ik ook voor de relatie met volgers. Ik koester mijn community door op tijd te reageren op vragen en comments. Vanuit persoonlijke motivatie geef ik de online relatie de aandacht die het verdient.

Stap 10 – Update + Uitbouwen Content: Een online artikel is nooit af. Er is altijd wel iets relevants te melden over jouw onderneming, producten of dienst. En vanuit mijn relatie met de lezers en jouw organisatie houd ik continu in de gaten wat er speelt in jouw wereld. Ik beoordeel de relevantie ervan voor het artikel en wanneer nodig, breiden we het artikel uit. Mocht er meer te vertellen zijn, dan overleggen we over een vervolg artikel. Als we daarvoor kiezen, werk ik met evenveel enthousiasme vanuit mijn Online Content Flow aan een volgend waardevol en aansprekend artikel dat opnieuw online impact heeft.

Door inzet van de gestructureerde Online Content Flow bereikt jouw organisatie gemiddeld meer dan 100.000 mensen online per artikel.

Dit heeft een spin-off op lange termijn vanwege het totale stappenplan. Doelgroepen worden op verschillende momenten, gedurende een langere periode bereikt. Bovendien leidt het gebruik van Premium SEO ertoe dat de content over jouw diensten of producten steeds meer autoriteit krijgt binnen zoekresultaten.

Wil je weten wat jouw investering is voor online impact op Didie.nl? Maak je interesse kenbaar via email en je krijgt direct een reactie.

Maak online impact: Laat jezelf zien op de plek waar mensen jouw organisatie zoeken.

Zolang als ik me kan herinneren, stel ik mezelf de vraag: hoe kan ik me nuttig maken? Wat is ervoor nodig om impact te hebben? Hoe kan ik van betekenis zijn in deze wereld? Want ik had al snel door dat ik gelukkig werd van zingeving. Door betekenisvol bezig te zijn kwam ik in een flow waar niks tegenop kon. En dat gun ik iedereen. Daarom heb ik het platform Didie Memo opgericht. Zo hoeven mensen niet langer met vragen rond te blijven lopen zoals ikzelf jaren heb gedaan.

online zichtbaarheid voor mijn bedrijf
Online inspiratieplatform Didie Memo

Mensen krijgen op Didie.nl gefundeerde antwoorden op persoonlijke vragen die ertoe doen.

Didie Memo is het enige Nederlandse online platform voor betekenisvol leven waar populaire wetenschap, persoonlijke inzichten en journalistiek samenkomen. Alles in een onderzoekende schrijfstijl met een vormgeving die naadloos aansluit bij de inhoud. Kennis in de vorm van originele artikelen die stimuleren om betekenisvol te leven. Ik deel mijn ervaringen en antwoorden uit de oosterse en westerse wereld. Gebaseerd op wetenschap, eigen ervaring of andere culturen. Bovendien voelen mensen zich vertrouwd bij Didie Memo omdat ik open ben over de weg die ik heb afgelegd.

Mensen willen betekenisvol leven, maar voelen tegenwoordig niet meer hoe dat moet. Ze worden overspoeld door externe prikkels die hen steeds verder wegvoert van hun authentieke kracht. Dankzij de inspiratie op Didie Memo ontstaat nieuwe ruimte voor zelfbewustzijn, zingeving en daadkracht.

Didie Schackman

Ik heb inmiddels een uitgebreid netwerk in de wereld van sociaal ondernemen, betekenisvol werken en mindful leven. Ooit ben ik begonnen als informatiewetenschapper en journalist, daarna snel doorontwikkeld tot veelzijdig marketing & pr expert, en inmiddels creatieve content maker voor ondernemingen met impact die een verhaal te vertellen hebben. Ik wil iedere dag van betekenis zijn, omdat het leven een groot geschenk is.

Waarom samenwerken op Didie.nl voor online impact?

Omdat jouw organisatie een authentieke stem verdient. Ik zet mijn persoonlijkheid, talent en ervaring in om mijn trouwe community te laten weten dat jouw verhaal impact heeft. Mijn manier van werken hangt nauw samen met mijn ervaring en persoonlijkheid. Wie ik ben, is wat ik doe. En daarom werk ik met positieve energie, enthousiasme en respect voor jouw onderneming.

Investeer in een duurzame relatie met jouw doelgroep:

GEDRAG | Eerlijke aanbevelingen online hebben een positief effect hebben op gedrag. Ruim vijftig procent van de doelgroep wordt erdoor beïnvloed. Zij gaan bijvoorbeeld over tot het opzoeken van informatie over jouw merk of overwegen het te kopen als Didie er eerlijk over schrijft.

GROEPEN | Social media groepen zijn bezig met een revival. Grote kanalen zoals LinkedIn en Facebook voeren nieuwe features door die groepen weer op de voorgrond zetten. Bij Didie Memo bereik je deze groepen.

ARTIKELEN | Bij online platformen neemt het aantal woorden per artikel toe, het aantal artikelen af. Via Didie Memo scoor je met een goed, compleet, lang artikel van kwaliteit in plaats van kwantiteit

VERTROUWEN | Lezers vertrouwen ‘real people’. Ze willen niemand volgen die met twintig verschillende merken tegelijk werkt. Mensen kiezen voor eerlijke aanbevelingen. Didie is open, betrouwbaar en oprecht waardoor mensen sneller geneigd zijn haar aanbevelingen op te volgen dan die van onpersoonlijke platformen.

SALES | Drie op de tien consumenten doet een aankoop op basis van een artikel van een bekende die ze volgen. Samenwerken met Didie memo levert direct relaties op.

SEARCH | In de afgelopen vijf jaar is het aantal online zoekopdrachten minimaal twee keer verhoogd. Mensen zoeken jouw oplossing online. Bij Didie Memo scoort je bedrijf op jouw zoekwoorden.

KWALITEIT | Google wordt steeds slimmer en gebruikt kunstmatige intelligentie om de zoekresultaten te beoordelen; Google-robots zoeken steeds meer als een mens. Eerlijke, waardevolle content zoals de artikelen van Didie scoort daarom beter dan onpersoonlijke, promotionele berichten.

De 7 kenmerken van initiatiefnemer Didie Schackman

  • Vrije schrijver: vanuit een journalistieke opleiding en 20+ jaar schrijfervaring kan ik ieder verhaal tot leven brengen.
  • Creatief oog: dankzij verschillende studies, workshops, masterclasses en mijn netwerk heb ik een getraind creatief oog voor alle vormen van content.
  • Marktgericht denken: ik heb gewerkt voor verschillende A-merken (Fairtrade, Radboudumc, Philips, Sanoma, L’Oréal, Unilever) en uitgebreide kennis over online marketing, PR en branded content.
  • Premium content: kwaliteit is een belangrijke voorwaarde. Daarom heb ik altijd geïnvesteerd in SEO-content die gezien wordt door volgers, social media en Google.
  • Niche netwerk: omdat ik een duidelijke focus heb – betekenisvol leven – beschik ik over een sterk netwerk in de wereld van betekenisvol leven en ondernemen.
  • Daadkracht: aanpakken en doorpakken. Professioneel samenwerken en afspraken nakomen. To the point. Dat is mijn werkwijze.
  • Van chaos naar structuur: analytische geest en razendsnel inzicht in complexe materie vanuit mijn basis als geschoolde informatiewetenschapper.

Didie Memo is een openbaar en onafhankelijk digitaal inspiratieplatform.

Omdat ik iedereen wil stimuleren betekenisvol te leven, zijn de artikelen op Didie Memo openbaar. Geen verhalen achter een betaalmuur dus. Ook wil ik onafhankelijk schrijven en ben daarom niet gekoppeld aan een politieke, religieuze of commerciële partij. Ik financier dit platform uitsluitend met eigen middelen. Didie Memo draait op daadkracht, overtuiging en een oprechte missie:

Vanuit betekenisvol leven waarde toevoegen aan een samenleving in balans.

Didie Schackman

Op die manier wil ik een positieve bijdrage leveren aan het voortbestaan van onze aarde en de ongelijkheid tussen mensen verkleinen. Wil je ontdekken welk verhaal we kunnen vertellen en meer weten over het bereik van dit online platform? Laat iets van je horen, want ik koester alles wat onze wereld bijzonder maakt.


Enkele reacties van partners die met mij hebben samengewerkt:

Yoast SEO, Partner Michiel Heijmans: Didie is een enthousiaste gesprekspartner met een creatieve en onderbouwde oplossing voor je communicatievraagstuk, offline of online. Na een gesprek met Didie zit je weer vol ideeën en energie.

Radboudumc Mindfulness, Researcher Marloes Huijbers: Didie is een zeer enthousiaste en ervaren ondernemer die in korte tijd veel dingen doet. Ze communiceert en werkt zeer efficiënt, wat het werken met haar verlichtend en inspirerend maakt. Ze weet op het juiste moment de juiste vragen te stellen en op een creatieve manier in antwoorden om te zetten.

Maastricht University, Manager Communicatie Ingrid Swinkels: Didie is een bruisende, creatieve, inspirerende en inhoudsdeskundige vakgenote. Recht door zee en helder in haar communicatievisie en -aanpak; zij bezit een groot schrijftalent om lezers met een onuitputtelijke woordenschat toegang te geven tot wat ontspruit in haar brein, hart en ziel.

Maak impact via Didie.nl

Voelen wat je echt wil en het beste uit jezelf halen. Naar dát voorbeeld leeft Didie en dat deelt zij met haar lezers. Ze inspireert mensen hun mind te verkennen vanuit eigen wijsheid. Ze prikkelt mensen hun gevoelens en verlangens te onderzoeken, op pad te gaan en hun eigen leven te ontdekken, mét een druk sociaal leven. Mensen die betekenisvol willen leven voelen zich geïnspireerd en gemotiveerd door Didie’s wereld.

Ik kijk ernaar uit om de betekenis van jouw organisatie te ontrafelen.

Didie Schackman
online marketing voor jouw stichting

Gun jouw organisatie de online aandacht die het verdient. Vul het formulier in en je krijgt een reactie: