Marketing bij Brunotti Europe

brunotti surfen

Brunotti is een sport- en lifestylemerk met authentieke roots in het surfen. Gedurende een periode van ruim vijf jaar heb ik voor dit merk gewerkt en vervulde ik de prachtige functie van internationaal marketing- en communicatiemanager. Na mijn vertrek bij Brunotti Europe begon ik als zelfstandig ondernemer en bleef ik uiteraad de ontwikkelingen van Brunotti op de voet volgen.

Tijdens mijn jaren bij Brunotti hield ik mij vooral bezig met het positioneren van het merk.

Verder richtte ik mij op het bewaken van de merkwaarden, het vergroten van het marktaandeel middels crossmediale B2C-campagnes en het intensiveren van relaties met stakeholders zoals licentiepartners, agenten, importeurs, key accounts, mediapartners en joint promotion partners. Daarnaast werkte ik aan de corporate communicatie en nieuwe media.

Ik kijk met een voldaan gevoel terug op mijn periode bij Brunotti.

Ik heb er ontzettend veel geleerd en mezelf ontwikkeld als brandmanager. Bovendien heb ik alles aangepakt wat op mijn pad kwam zoals de lancering van nieuwe corporate communicatiemiddelen, de restyling van de nieuwe website en de eerste Brunotti e-shop. Verder waren er de succesvolle campagnes  met merken zoals Fanta, MTV, TMF, Radio538, Intersport, Super de Boer, de Telegraaf, Veronica of bijvoorbeeld Honda. Het was een uitdaging om pro-actief de markt op te gaan, nieuwe partners te vinden, nieuwe media in te zetten en de merkwaarden op authentieke wijze te blijven voeden. Sponsoring, fotoshoots, sportevenementen, billboards, alles passeerde de revue.

Dankzij merkeigenaar Henk Bergsma heeft Brunotti nog steeds een sterke marktpositie binnen de sport- en lifestyle fashion.

Niet alleen casual wear, maar ook hardware zoals de Brunotti Boards zijn producten die een goede naam hebben onder het actieve Nederlandse publiek. Daarnaast zijn de Brunotti schoolagenda’s populair, de Brunotti tassen en – geheel passend in de boardsport lifestyle – de Brunotti brillen. En ook de riders die internationaal goed presteren geven aan dat Brunotti gear topkwaliteit is.

Wat ik nooit zal vergeten bij Brunotti?

Afgezien van de talloze gave boardsports events, fashion shows en fotoshoots in Nederland en Miami, is de Formule 1 sponsoring ontzettend bijzonder geweest. Als Nederlands sportswear merk zoveel impact te hebben op een internationaal podium is topsport! En daarom blijft mijn bezoek aan dit wereldcircus een onvergetelijke ervaring.

Ons Brunotti bezoek aan de F1 van Monza: