Hoe promoot je een Philips fashion lamp?

creatief plan

Even wat workload tussendoor: als marketingcommunicatie manager bij Philips kreeg ik onlangs het verzoek om een korte film te maken over de StyliD CrispWhite. Samengevat een film over een lamp met een nieuwe LED technologie. Niet zomaar een lamp; nee, een prachtig vormgegeven spot die ervoor zorgt dat modecollecties in fashion shops perfect worden uitgelicht.

Het is een wereld op zich. Verlichting in Fashion Retail.

En ik zit er middenin. Het duizelt mij dagelijks van de technologie en producten: EcoStyle, PoAir, controls, luminaires, armaturen, LED boards, kleurtemperaturen, rendering… En dan te bedenken dat ik in mijn huis hoofdzakelijk halogeen spotjes van de Kwantum heb hangen. Vijf euro per stuk. Ik heb er inmiddels als zes moeten vervangen, binnen één maand, maar het was wél een koopje. Net zoals die ene zak vol waxinelichtjes. Na een uur gaat het kaarsje uit, maar ach, dan gaan we tenminste nog op tijd naar bed. Je begrijpt het misschien al: de fashion items in mijn huis worden alles behalve goed uitgelicht. En gezien de overvloed aan melk- en broccoli vlekken van de laatste maanden (en tóch is mijn zoontje alles voor me) is dat misschien ook niet nodig.

Goed, de shopmanagers van Gucci, Bershka, Zara en SuperTrash hebben wél eersteklas lampen nodig. En daarom de promotiefilm van StyliD CrispWhite. Na een spoedoverleg – er was haast bij de film – besloten we te gaan filmen in een modewinkel waar we een aantal lampen zouden ophangen. Beetje bellen hier en daar en het verhaal stond in de steigers.

Niet veel later, tijdens een merkpresentatie van reclamebureau Ogilvy, kwam er een coole snowboardfilm van RedBull voorbij.

Voor mij een bekend wereldje gezien mijn marketingverleden bij lifestyle boardmerk Brunotti.

Mijn ogen werden weer geopend: een snowboarder knalde het scherm over, rechtstreeks in mijn brein. Raak! Wat nou filmen in een winkel met lampen? Té vanzelfsprekend; en dat haat ik. Kortom, ready, steady, go. Knippen, plakken, zoeken, bellen, overleggen. Volledige toewijding en stevige inspanning, maar het zou gaan lukken! En yes, here it is: check deze korte film (teaser) die alles behalve vanzelfsprekend is. Met dank aan Rekers & Van Noppen, partners in crime.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *