Project Arnhem Mode Biënnale

vrouwen in een modeshow

De Arnhem Mode Biënnale is een internationaal evenement voor modevormgeving als kunstvorm en bron van creativiteit. Sinds 2005 vindt deze biënnale plaats op verschillende locaties in Arnhem waar jonge ontwerpers en gevestigde namen uit binnen- en buitenland laten zien wat zij verstaan onder modevormgeving. De stichting Arnhem Mode Biënnale zich als doel gesteld de identiteit van mode te ontrafelen en zo aan te sporen tot een nieuwe benadering van het fenomeen. De stichting geeft de culturele, sociale en maatschappelijke waarden van mode een stem.

In de aanloop naar de biënnale van 2009 heb ik het communicatieadvies verzorgd voor de stichting Arnhem Mode Biënnale.

Er bestond op dat moment binnen het creatieve en operationele team van de stichting een duidelijke behoefte aan een helder communicatieplan waarmee de stichting voortvarend aan de slag kon in de voorbereiding naar de derde editie van het evenement. Voor toenmalig artistiek  directeur Piet Paris en algemeen directeur Willemien Ippel werkte ik aan een praktisch adviesplan waarmee de communicatiemedewerkers van de editie 2009 zelfstandig aan de slag konden. Het plan bevatte onderdelen zoals een organisatieanalyse, propositieanalyse,  doelgroepanalyse, communicatiestrategie, planning en budget.