Didie en haar achtergrond

didie schackman

Als klein meisje stond ze graag op het podium om mensen te entertainen en op 17-jarige leeftijd werd zij de jongste Miss Nederland ooit. Met haar presentatievaardigheden en openhartige persoonlijkheid was ze tevens een van de meest succesvolle Missen. Ze was gastspreker bij exposities, coachte jonge Missen en lanceerde de Work That Body aerobics video. Bovendien had zij de ongekende eer Nelson Mandela te ontmoeten tijdens de Miss World verkiezing in Zuid-Afrika. Een ervaring die een diepe indruk op haar maakte.

Bekijk de Miss Nederland finale met Didie:

Presenter in de aerobics video:

De studietijd

Na het gymnasium en de studie journalistiek, waarvoor zij zich specialiseerde in televisie en internationale verslaggeving, studeerde zij cum laude af aan Tilburg University. Zij specialiseerde zich in de bedrijfscommunicatie en digitale media. Haar thesis over interne communicatie bij Sara Lee werd gepubliceerd in internationale literatuur en door haarzelf gepresenteerd tijdens een wetenschappelijke conferentie over informatie en communicatie.

Ondertussen werkte zij als aerobics instructrice, freelance journalist en webdesigner voor verschillende media en bedrijven.

Verder kreeg Didie titels toegekend zoals Ereburger Gemeente Wijchen, Sprout Challenger en werd zij opgenomen in de Viva Top 400. Bovendien gaf zij regelmatig interviews over haar periode als Miss Nederland, presenteerde ze een Sportgala en was ze jurylid bij de Miss Dakloos verkiezing van Man Bijt Hond.

Didie vertelt over haar ervaring:

Als jurylid bij Man Bijt Hond:

Ondernemen in de lifestylebranche

Didie werkte voor tv programma’s in de infotainment branche (interieur en lifestyle). Bovendien vervulde zij marketing- en communicatiefuncties voor A-merken zoals L’Oréal, Brunotti, Philips, NOC*NSF, Design Academy, Sanoma Media en Unilever. Ook was zij als ondernemer actief voor Happinez, Wegener, Marlies Dekkers Nijmegen, Arnhem Mode Biënnale, XCO sports en Standing Strong outdoor fitness. Daarnaast ontwikkelde ze verschillende mediaconcepten en realiseerde ze een uitdagende lifestyle webshop. Verder lanceerde Didie een boek over haar persoonlijke leven genaamd Zielvol en werkte zij mee aan het boek Helden van Breda.

Betekenisvol aan het werk

Tegenwoordig adviseert zij organisaties over merkstrategie en identiteit zoals het Radboudumc Centrum voor Mindfulness en Stichting Max Havelaar (Fairtrade keurmerk). Verder zet zij zich in voor de tv-programmaraad van de boeddhistische omroep en het journalistieke boeddhistische platform Bodhi. Ook is zij te vinden op deze website waar ze haar persoonlijke verhalen en creatieve spinsels deelt. Of in de natuur waar zij graag fotografeert en van het leven geniet. Omdat niets vanzelfsprekend is.

Nog meer Didie?